Algemene voorwaarden
Artikel 1. Toepassing algemene voorwaarden
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes,
orderbevestigingen,
facturen van en overeenkomsten met BV Tickoweb, met maatschappelijke zetel te 2320
Hoogstraten,
Minderhoutsestraat 1 en met ondernemingsnummer: 0899.531.874 (hierna: “Tickoweb”).
Door het plaatsen van een bestelling of het afsluiten van een overeenkomst met Tickoweb,
erkent
de klant
of
de Klant (hierna: de “Klant”) de algemene voorwaarden van Tickoweb te kennen en
integraal te
aanvaarden.
1.2 De algemene voorwaarden sluiten de toepassing van enige algemene voorwaarden van de Klant uit en primeren steeds op de verkoop- en/of aankoopvoorwaarden van de Klant, tenzij Tickoweb zich uitdrukkelijk en schriftelijk akkoord verklaart met de algemene voorwaarden van de Klant. De Klant kan zich op generlei wijze beroepen op een stilzwijgen van Tickoweb om de aanvaarding van diens eigen voorwaarden te vorderen.
Artikel 2. Bestellingen en offertes
2.1 Alle aanbiedingen en offertes van Tickoweb zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van
de
integrale en
voorbehoudloze aanvaarding van het aanbod door de Klant. De overeenkomst komt tot stand
wanneer
de Klant
de
offerte ongewijzigd en binnen de geldigheidsduur (i.e. dertig kalenderdagen) voor
akkoord
ondertekent
via de
online tool of ondertekent en terugzendt aan Tickoweb per e-mail. Bij afwezigheid van
een
ondertekende
offerte, komt de overeenkomst met toepassing van deze algemene voorwaarden tot stand na
aanvaarding van
de
factuur van Tickoweb door de Klant.
2.2 Elke bestelling verbindt de Klant. De bestelling of de overeenkomst vervangt alle
eerder
afgesloten
en/of mondelinge akkoorden met hetzelfde voorwerp.
2.3 Bestellingen en offertes zijn strikt beperkt tot hun voorwerp, in de zin dat zij
gebaseerd
zijn op
informatie die beschikbaar is op het ogenblik van het opstellen van de bestelling of de
offerte.
Verkeerde,
gewijzigde of nieuwe informatie of omstandigheden, ook indien vastgesteld naar
aanleiding
van
het
uitvoeren
van de bestelling, kunnen aanleiding geven tot eenzijdige wijziging van de voorwaarden
en/of
de
prijs.
De
voorwaarden en/of de prijs kan tevens eenzijdig gewijzigd worden naar aanleiding van een
stijging van de
kosten van Tickoweb, waaronder doch niet beperkt tot de prijzen van leveranciers of
prijzen
van
bestelde
goederen.
2.4 Alle prijzen vermeld in de aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW en eventuele verplaatsingskosten, dewelke nader gedefinieerd worden in de offerte.
Artikel 3. Annulering van de bestelling
3.1 De annulering van een bestelling is slechts mogelijk voor zover Tickoweb nog niet is
begonnen met de
uitvoering van de overeenkomst en mits betaling van een schadevergoeding van 30% van de
overeengekomen
prijs, met een minimum van € 150,00, tenzij Tickoweb een hogere schade aantoont.
3.2 Elke annulering van een bestelling door de Klant dient te gebeuren per aangetekend
schrijven.
3.3 De Klant geniet van dezelfde voorwaarden, indien Tickoweb de bestelling annuleert.
Artikel 4. Uitvoering werken
4.1 Tickoweb verbindt er zich toe alle redelijke inspanningen te leveren om de
Overeenkomst
op
een
zorgvuldige manier uit te voeren. Op Tickoweb rust een inspanningsverbintenis. Tickoweb
is
steeds
gerechtigd
om, zonder voorafgaande toestemming van de Klant, beroep te doen op derde-onderaannemers
voor
het
uitvoeren
van (een deel van) de werken.
4.2 De Klant staat ervoor in dat het terrein geschikt is voor de bestelde goederen en
diensten.
De Klant
garandeert kosteloze toegang tot elektriciteit indien nodig. Indien de bestelling niet
uitgevoerd kan
worden
omwille van enig (technisch) beletsel, zal de Klant er op eigen kosten voor zorgen dat
het
beletsel
zonder
vertraging verholpen wordt en Tickoweb de bestelling kan uitvoeren.
4.3 In zoverre de Klant beroep doet op de diensten inzake ticketverkoop van Tickoweb,
zal de
Klant
verantwoordelijk zijn voor de finale controle van de ingestelde prijzen en overige
instellingen.
Enige
materiële vergissing vanwege Tickoweb zal gedekt zijn door de aanvaarding door de Klant.
4.4 Meerkosten die voortvloeien uit vertragingen, waarvan de oorzaak vreemd is van
Tickoweb,
worden
aangerekend conform artikel 4.4 van deze algemene voorwaarden.
4.5 Meerwerken, zoals online support of support ter plaatse, worden uitsluitend uitgevoerd in regie aan de overeengekomen eenheidsprijzen, zoals vermeld in de offerte.
Artikel 5. Betalingsmodaliteiten
5.1 Alle facturen zijn betaalbaar voor de op de factuur aangegeven vervaldatum. Elke
betaling
wordt
aangerekend op de oudste vervallen factuur en eerst op de verschuldigde intresten en
kosten.
5.2 De facturen zijn betaalbaar door overschrijving op het rekeningnummer van Tickoweb.
5.3 Meerkosten en meerwerken in de zin van artikel 4.3 en 4.4 zijn eveneens onderworpen
aan
de
algemene
voorwaarden van Tickoweb.
5.4 Elke vertraging in betaling door de Klant maakt alle verschuldigde sommen ineens
opeisbaar
en doet
elke
betalingsmodaliteit en/of toegestane korting vervallen.
5.5 Indien de Klant nalaat over te gaan tot betaling van de factuur op de vervaldag dan
is
de
Klant van
rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een nalatigheidsintrest aan een
interestvoet
van 10%
verschuldigd aan Tickoweb, alsmede een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het
factuurbedrag met
een
minimum van € 150,00 vanaf de vervaldag tot aan de volledige betaling. De Klant kan geen
schuldvergelijking
toepassen.
5.6 Bij gebreke aan betaling op de vervaldatum van de factuur, heeft Tickoweb het recht
om
haar
werkzaamheden op te schorten tot de Klant aan zijn betalingsverplichtingen voldoet.
Tickoweb
behoudt
zich
tevens het recht voor de overeenkomst als ontbonden te beschouwen voor de
diensten/goederen
dewelke nog
niet
uitgevoerd/geleverd werden ingevolge wanbetaling van de Klant.
5.7 Tickoweb behoudt zich het recht voor om, bij gebreke aan tijdige en integrale betaling op de vervaldatum van de factuur, de ontvangen gelden vanwege de eindklant te laten toekomen aan Tickoweb en de ontvangen gelden te compenseren met het door de Klant verschuldigde bedrag.
Artikel 6. Klachten – protest van de factuur
6.1 Elk protest dient per aangetekende brief aan Tickoweb te worden bezorgd binnen een
termijn
van acht
kalenderdagen met een gedetailleerde omschrijving van de klacht en met opgave van de
factuur
waarmee de
desbetreffende diensten of goederen zijn gefactureerd. Bij gebreke aan tijdig protest
worden
de
diensten/goederen geacht definitief te zijn aanvaard en is betaling verschuldigd.
6.2 Zichtbare gebreken of niet-conforme leveringen dienen per kerende, en uiterlijk acht
kalenderdagen
na
levering en/of uitvoering, per aangetekend schrijven ter kennis van Tickoweb worden
gebracht.
6.3 Verborgen gebreken kunnen aanleiding geven tot aansprakelijkheid wanneer het gebrek
zich
manifesteert
binnen de zes maanden na de levering en/of uitvoering. Verborgen gebreken dienen op
straffe
van
verval
per
gemotiveerde aangetekende brief aan Tickoweb te worden gemeld binnen een termijn van
acht
kalenderdagen
volgend op de vaststelling van het verborgen gebrek door de Klant of volgend op het
ogenblik
waarop de
Klant
het verborgen gebrek had moeten vaststellen, en in ieder geval niet later dan drie
maanden
na
datum van
levering van de diensten/goederen. De Klant dient in diens aangetekend schrijven
Tickoweb
een
redelijke
termijn van minimum dertig dagen te geven om de niet-betwiste gebreken te herstellen in
zoverre
als
mogelijk. Pas na verloop van deze termijn, kan enige aansprakelijkheid weerhouden
worden. De
niet-naleving
van deze bepaling heeft het verval van de aansprakelijkheid tot gevolg.
6.4 Vorderingen tot vrijwaring ingevolge verborgen gebreken in de zin van artikel 6.3
dienen
te
worden
ingesteld binnen een korte tijd en steeds binnen een termijn van drie maanden na
vaststelling
van het
gebrek. Elke ingreep, tussenkomst of wijziging doorgevoerd na de vaststelling van het
gebrek
door de
Klant,
maar vóór de tegensprekelijke vaststelling ervan met Tickoweb, houdt van rechtswege een
verval
van
verhaal
in jegens Tickoweb.
Artikel 7. Aansprakelijkheid
7.1 Tickoweb verbindt zich ertoe diens verplichtingen met zorg uit te voeren. Tickoweb
is
niet
aansprakelijk
voor fouten in de uitvoering te wijten aan onvoldoende of verkeerde informatie verstrekt
door de
Klant.
7.2 Tickoweb kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige fout van haar of haar
aangestelden,
behoudens
ingeval van grove fouten, bedrog of opzet. Tickoweb is in geen geval aansprakelijk voor
enige
onrechtstreekse schade, waaronder doch niet beperkt tot gevolgschade, winstderving e.d.,
dewelke
de
Klant
zou lijden ingevolge enige fout of nalatigheid van Tickoweb.
7.3 De aansprakelijkheid van Tickoweb met betrekking tot de aan de Klant geleverde
goederen
of
diensten
is
in elk geval beperkt tot de prijs die door de Klant aan Tickoweb werd betaald voor de
goederen
of 3 / 4
diensten die aanleiding gaven tot het schadegeval en kan evenmin meer bedragen dan de
verzekerde
bedragen
conform de waarde van de afgenomen diensten en/of goederen.
7.4 Indien Tickoweb diens contractuele verplichtingen niet zou nakomen, heeft de Klant
het
recht
om,
mits
bewijs van de toerekenbare niet-naleving, een schadeloosstelling te eisen voor de
directe
schade
dewelke
het
gevolg is van gebrekkige uitvoering.
7.5 Tickoweb kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig gebrek die haar oorzaak vindt in een fout van een derden dewelke niet door Tickoweb werd aangesteld.
Artikel 8. Overmacht
8.1 Tickoweb is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien zij daartoe
verhinderd is
als
gevolg van Overmacht. Onder “Overmacht” wordt onder andere verstaan
elektriciteitsstoring,
storing van
het
internet, datawetwerk- of telecommunicatiefaciliteiten, faillissement leverancier,
opgelegde
overheidsmaatregelen, pandemie of andere onverwachte gebeurtenissen waarover Tickoweb
redelijkerwijze
geen
controle heeft, zonder dat Tickoweb verplicht is de invloed daarvan aan te tonen.
8.2 In geval van Overmacht is Tickoweb, voor de duur van de hinder en voor hun
draagwijdte,
bevrijd van
haar
verbintenissen, zonder recht op enige prijsvermindering of schadevergoeding voor de
Klant.
8.3 Gevallen van Overmacht verlenen Tickoweb het recht de overeenkomst geheel of ten dele op te zeggen zonder dat Tickoweb verplicht kan worden tot het betalen van enige vergoeding.
Artikel 9. Beëindiging van de overeenkomst
9.1 Tickoweb behoudt zich het recht voor om de overeenkomt van rechtswege en zonder
voorafgaandelijke
ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen ingeval van faillissement, kennelijk
onvermogen
alsook bij
om
het even welke wijziging aan de juridische toestand van de Klant, zonder dat Tickoweb
hiervoor
enige
schadevergoeding verschuldigd zal zijn.
9.2 Tickoweb en de Klant hebben het recht om de overeenkomst met onmiddellijke ingang en
zonder
enige
vergoeding beëindigen, zonder voorafgaande kennisgeving, indien de andere partij
betrokken
raakt
in een
procedure tot ontbinding, faillissement of vereffening of wanneer een partij onvermogend
wordt
of
afstand
doet van alle of een belangrijk deel van haar activa, alsook in geval van substantiële
tekortkoming in
hoofde van de andere partij en deze tekortkoming niet wordt rechtgezet binnen de acht
kalenderdagen na
aangetekende ingebrekestelling hiervan aan de Partij die in gebreke blijft en waarin op
redelijke manier
de
aard van de tekortkoming beschreven wordt, of wanneer de tekortkoming niet rechtgezet
kan
worden.
9.3 Indien de Klant zich schuldig maakt aan substantiële tekortkoming die de Klant niet
herstelt
binnen
de
acht (8) dagen na ontvangst van een aangetekende ingebrekestelling, heeft Tickoweb het
recht
om
ofwel
(i) de
overeenkomst te schorsen totdat de Klant zijn verbintenissen is nagekomen, ofwel (ii) de
overeenkomst
met
onmiddellijke ingang te beëindigen. De niet-betaling van één of meerdere facturen op hun
vervaldag, zal
altijd worden beschouwd als een zware contractuele wanprestatie.
9.4 Behoudens in geval van een substantiële tekortkoming in hoofde van Tickoweb, dewelke aangetoond dient te worden door de Klant, zal de Klant bij beëindiging van de overeenkomst alle door Tickoweb verleende goederen en / of diensten betalen, alsook de kosten die Tickoweb moet maken als gevolg van deze beëindiging, vermeerderd met een forfaitaire een schadevergoeding van 30% van de overeengekomen prijs. Bovendien behoudt Tickoweb het recht om een hogere schadevergoeding te vorderen indien zij bewijst dat haar werkelijk geleden schade groter is dan de forfaitaire schade zoals hierboven bepaald.
Artikel 10. Nietigheid
10.1 Indien één der artikelen van deze algemene voorwaarden nietig zou blijken te zijn
dan
stemmen
Partijen
er mee in deze bepaling te vervangen door een geldige bepaling dewelke zo nauw als
mogelijk
aansluit bij
de
bedoeling en de draagwijdte van de nietige bepaling. Deze vervangende bepaling zal
alsdan
toepassing
vinden.
Artikel 11. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank
11.1 Het Belgisch recht is van toepassing op de overeenkomsten afgesloten door Tickoweb.
Elk
geschil met
betrekking tot het sluiten, de geldigheid, de uitvoering en/of de beëindiging van deze
overeenkomst of
de
algemene voorwaarden zal worden beslecht door de bevoegde rechtbank bevoegd voor het
rechtsgebied waar
Tickoweb haar maatschappelijke zetel heeft.
Specifieke voorwaarden van toepassing op koop-verkoop
Artikel 12. Eigendomsvoorbehoud
12.1 De goederen die in het kader van de uitvoering van de overeenkomst geleverd worden,
blijven
eigendom
van Tickoweb tot de koopprijs (hoofdsom, kosten en intresten) volledig werd vereffend
door
de
Klant. De
Klant draagt het risico van de levering reeds vanaf de uitvoering van de levering of de
plaatsing van de
goederen.
12.2 Het is de Klant niet toegestaan de door Tickoweb geleverde goederen te
bewerken,
vervreemden,
verpanden op hierop enig ander recht te vestigen totdat de Klant alle uit hoofde van de
overeenkomst
verschuldigde bedragen heeft voldaan.
12.3 Tickoweb behoudt zich tevens het recht voor om de goederen, dewelke in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst geleverd worden, te registreren in het Nationaal Pandregister voor zover de koopprijs niet volledig is voldaan door de Klant.
Specifieke voorwaarden van toepassing op huur-verhuur
Artikel 13. Staat van de goederen
13.1 De Klant verbindt zich ertoe, om voorafgaand aan ontvangstneming, de staat van de
goederen
grondig
te
controleren. Middels inontvangstneming van de goederen verklaart de Klant dat de
goederen
geen
gebreken
vertonen.
13.2 De Klant zal aan het einde van de huurtermijn de goederen in dezelfde staat terug
bezorgen
aan
Tickoweb. De Klant machtigt Tickoweb om de staat van de goederen te controleren bij
teruggave.
De Klant
heeft het recht om aanwezig te zijn bij de inspectie door Tickoweb. In zoverre de Klant
afziet
van dit
recht, aanvaardt men onherroepelijk het bindend karakter van de controle door Tickoweb.
13.3 In geval van laattijdige teruggave is de Klant een vergoeding verschuldigd dewelke overeenstemt met de huurprijs van de goederen, berekend per dag vertraging, evenals een forfaitaire schadevergoeding van 10% van de totale huurprijs, onverminderd het recht van Tickoweb om een hogere schade aan te tonen.
Artikel 14. Eigendom
14.1 De verhuurde goederen zijn en blijven te allen tijde eigendom van Tickoweb. De
Klant
verwerft, voor
de
periode van de huur, slechts een tijdelijk gebruiksrecht.
14.2 Er kan geen sprake zijn van enige toekenning of overdracht aan de Klant van enig ander recht m.b.t. tot de verhuurde goederen, tenzij uitdrukkelijk overeengekomen.
Artikel 15. Aansprakelijkheid
15.1 De Klant is tijdens de periode van huur exclusief en integraal aansprakelijk voor
alle
schade
toegebracht aan de verhuurde goederen, ongeacht de oorzaak van deze schade (verlies,
beschadiging,
diefstal,
…), ongeacht of de schade werd veroorzaakt door de Klant zelf of door derden.
15.2 De Klant is tevens aansprakelijk voor alle schade, geleden door derden, die door of met behulp van de verhuurde goederen zou worden veroorzaakt. De Klant zal Tickoweb integraal vrijwaren in het geval Tickoweb aansprakelijk wordt gehouden voor schade door een derde, waarvoor zij niet aansprakelijk is conform de overeenkomst met de Klant en/of deze algemene voorwaarden.